Ljubljana, Slovenia

August 3, 2019

Angelo Grande, 3.521m

Torek, 30 julij 2019

Pot na Angelo Grande sva pričela v kraju Solda ob 6h. Začetek poti je strm in vodi skozi gozd ob deročem potoku oz. reki. Drživa se poti, ki vodi do koče Düsseldorferhütte. Pot, po kateri sva hodila, je ujeta med neverjetno zelena pobočja in travnike z vseh strani. Tukaj vode ne manjka, z vseh strani kaplja in teče in žubori … zato pa tudi toliko zelenja. Družbo so nama delale krave in svizci, ki niso bili tako zelo sramežljivi, kot sva navajena. Po dveh urah sva prišla do zelo lepo urejene koče. Sledila je prva malica in občudovanje okolice, ki se je spremenila v deželo kamnitih kock. Pod kočo je majhno jezero, okrašeno z mostički, klopcami … pred kočo se je na turo tudi pripravljalo že nekaj gornikov. Kar nekaj se jih je namenilo tudi na najin vrh in s koče se ga je že lepo videlo. Granitne kocke nama ves čas poti od koče naprej lajšajo korake, da se lahko oči mirno sprehajajo po okolici. Hoja po takem terenu je veliko lažja, kot pri nas, ko nas do vrha jezijo melišča in šoder ... Dolinico pod kočo prečkamo v smeri severozahodnega grebena. Pot je ves čas dobro markirana in čez dobro uro prideva do jeklenice. Navpična pot z varovali se kmalu konča in teren se malo položi. Do vrha sledi več ali manj samo še hoja po širokem grebenu. Občasno nam pot postreže tudi z I+ ali II-. Na levi strani sva ves čas opazovala mogočni ledenik, nekateri so ga na korenu jezika tudi prečili, midva sva se odločila, da ga obideva po kopnem / torej po grebenu. No, na desni strani sva ves čas poti opazovala še en izjemen ledenik in sicer z vrha Cima Vertana. Ko prideš na vrh, vidiš pa še kakšen ledenik več.

Na vrhu sva ob 12h, zadnji metri do vrha so nekoliko izpostavljeni, vendar se z leve strani da lepo prilesti do vrha.

Vreme je zdržalo, tako, da sva videla ledeniške kralje še vse naokoli. Izjemni razgledi, drugačni. Meni sicer črna skala ni ravno najbolj všeč, še posebej, če ni sončka. Vse skupaj lahko hitro izpade turobno in moreče. Ampak tudi to je potrebno doživeti 😊 Da potem bolj cenimo naše hribe 😊  V dolino se vrneva po isti poti. Vrh se je oblekel v oblak, od koče naprej je bilo pa ponovno sonce. In spet sva martinčkala kjer se je dalo. Ob 17h sva že počivala in hladila nogice v manjšem jezeru v dolini. Pred nama pa sva občudovala Ortles (3.905m), morda bova nekoč obiskala tudi to goro. Gora počaka, pravijo.

Zahtevnost: I+ / II-

Dolžina ture: 17 km

Trajanje: 10h

Višinska razlika: 1800m

L'Altissima, 3.482m

Sobota, 3. avgust 2019

Za to priljubljeno in precej obiskano goro sva se odločila tik pred zdajci. V bistvu po dobrih treh urah hoje 😊 Ob 6h zjutraj sva prispela v kraj Plan (Pfelders (ita)), 1628m. Iskala sva na spletu več časa, če bova našla kakšen bolj podroben opis poti, pa nisva našla nič pametnega. Saj se potem vedno nekako znajdeva / znajdemo, ampak tokrat naju je ta »pusti se presenetiti«, že v štartu malo razjezil 😊 Da začneš hoditi navkreber, moraš prehoditi cca 7km doline. To nama ni bilo najbolj všeč, ampak sva nekako stisnila. Napovedano je bilo tudi 100% sonce, še tega ni bilo nikjer … tako, da sva z dolgimi nosovi hodila v tišini. Do prve kmetije Lazinser Alm, ko se začne pot vzpenjati in nebo odpirati. Pot je do koče Rifugio Francesco Petrarca edina in zelo, zelo lepo uhojena oz. urejena. Počasi hodiva cikcak mimo potočkov, kravic, zelenic …

Ob 9h sva prišla do prvega jezera in »položnega dela / planote«, nad katero se že blešči koča. Na levi strani vidiva najin cilj - Cima Bianca Grande. Zdel se nama je neverjetno daleč. Malo sva morala kalkulirati koliko časa bova pohajkovala, saj sva se morala še isti dan odpeljati do Cortine. In zato sva se odločila, da greva raje na Altissimo. Na razpotju sva zavila desno proti koči, namesto levo na Bianco. Z izbiro novega cilja sva si skrajšala pot za 2h zagotovo. Glede na dodatni 2h v dolini, bi bilo vse skupaj preveč za naju. Tako nadaljujeva proti koči in od koče naprej se začne strma pot po grebenu.

Pri koči sva malo počakala, da se je vrh odprl, pogledala sva si fantastično urejene bivake – tu bi pa z veseljem bivakirala 😊, potem pa pičiva. Midva in še ene par drugih. Obljuden plac, ni kaj. Pot je vse do vrha super blatna. Katastrofa. Zame je tak teren zelo, zelo zoprn. Nimam občutka stabilnega koraka. Ponovno črna skala, temni oblaki, mrzlo, blato … vse skupaj ti gre lahko hitro na živce. Pot od koče do vrha traja 2h, pot je na potrebnih mestih tudi zavarovana. Načeloma nič posebnega, a zaradi blata in mestoma izpostavljenih poti je bilo treba fajn paziti. Zanimivo nama je bilo, da je na taki višini toliko zemlje.

Vrh Altissime je sicer razdeljen na dva dela, povezuje ju 400m dolg greben, označen z II. Drugi vrh meri 3461m in je zaradi prečenja grebena nad ledenikom Gurgler Ferner težje dostopen. Za vsak slučaj sva s sabo vzela tudi SVK, a ga nisva uporabljala. Na veliko presenečenje obeh so bili mnogi (v večini) celo brez čelad, kaj šele SVK. Dobila sva občutek, da je ta gora en tak lahko dostopen vrh za domačine. Meni se ni zdel. Morda so mi to »spoštovanje« spet pričarali temni oblaki in črne skale 😊 l'Altissima leži na meji med Avstrijo in Italijo in na vrhu se nama odpre neverjeten razgled na Ötztalske Alpe. Na vrhu sva ob 12h. Na severni strani vrha je spet gromozanski ledenik - Gurgler Ferner. Če bi imela malo manj oblakov, bi lahko videla vse do Dolomitov, a tokrat je na vrhu celo malo snežilo. Zajla je bila poledenela, moralo je biti malo pod ničlo. Čez noč pa zagotovo. Zaradi razmer in še dolge poti pred nama sva se  hitro odpravila nazaj v dolino. Z vrha sva videla celo najin avto. Zdel se je tako blizu. A ni bil. Čakal naju je 5h spust, počasna sva bila predvsem na račun mojih kolen. A je šlo. Razgledi so bili vseeno tako zelo lepi, na ledenike in potočke ob poti … tako, da se da zamotiti 😊

Mislim, da sem bila pri avtu še najbolj veselila naslednjega obiska gora, ki ne bo črne barve 😊

Zahtevnost: B/C

Dolžina ture: 25 km

Trajanje: 11 h

Višinska razlika: 1900m

** imena krajev so v italijanskem jeziku