Ljubljana, Slovenia

©2018 by JB VERTICAL

Vrtača in Palec

April 13, 2019

Končno so zapeli cepini od veselja - odlična zimska tura!

Za soboto je bila napovedana megla, oblaki, možen tudi sneg, … kar želiš, samo sonce ne, a to nas ni zmotilo. Računali smo tudi na gaženje, pa ni bilo nič od te napovedi enormnih količin svežega snega. Izkazale so se najboljše zimske razmere to pomlad oziroma zimo. Pa še sonce nas je malo požgečkalo. Pred nami je bil dan, poln prave gorske dobrote.

Kot je zapisal Nejc Zaplotnik (danes bi praznoval 67. rojstni dan) : "Lepo je mlademu človeku, ki ga na njegovi poti ne ovirajo drobnarije, ki se starejšemu zdijo nepremostljive. Še lepše pa je, če tak ostaneš vse življenje".

Končno smo slišali škripanje derez na trdi podlagi. Raj!

Ob 9h smo štartali iz parkirišča na Ljubelju. Tabla opozarja, da je nevarnost za plazove 2. stopnje. Maširamo lepo počasi mimo koče, vse do Suhega ruševja. Proti JV grebenu smo zarili takoj, ko je bilo mogoče. Jurij nekaj prej kot midva z Markotom, a zato je imel po grebenu večje težave kot midva po lepo zaliti grapici, ki naju je izstrelila direktno na greben. Gazimo naprej - al sneg al pa nič. In smo ga dobili!

Najprej gremo po mali grapici, trdi kot kamen (ki se je odtajal na soncu?! 😂) 😊. Pridemo na glavni greben, malo smo se pohecali z ugrezanjem do pasu, ampak res malo. Izbiramo ves čas direktno linijo po grebenu. Kot že nešteto krat na Vrtači, iščemo neke nove detajle na poti (smeri) in vedno jih najdemo, znamo si popestriti še tako lepo, lahko turo kot je ta. Po grebenu pridemo na predvrh, vse je v megli. Že na plazu proti Zelenici, sta mimo nas tekla 2 mladca, brez zimske opreme - malo smo se čudili, ampak ok. Na vrhu, sta zataknila rožico na Vrtačin cepin. Zgleda da sta sla gor in dol po južni poti. Za nami prideta še dva, ki sta šla po Osrednji (levi Y) gor in dol.

Po Y gremo tudi mi dol, zdelo se mi je raketno hitro - in je tudi bilo! Iz grape smo po 10-15 minutah.

Fanta sta imela še energije in volje za pikanje. Šla sta še na Palec po JZ grapi, ki jo je Jurij opazoval in čakal, da bo narejena. Nekaj časa sem ju gledala, ko sem videla, da jima gre dobro po grapi, sem se odpravila v kočo ob krušno peč 😊 V kočo sta prišla ob 16h.

Rekla sta, da so bile razmere super, razen na enem mestu, ki je očiten na zgornji fotki - ne veš, a je bil traktor na poti ali dva fanta. :)