Ljubljana, Slovenia

©2018 by JB VERTICAL

Palec in Zelenjak

November 3, 2018

Hribovci so smatrani za ene najbolj srečnih ljudi na svetu. Veljajo za plemenito in neuklonljivo vsebino, ki se ne pusti pokvariti. Zato sem minuli vikend med vršaci tudi jaz iskala svojo srečo – DVAKRAT. V soboto in nedelo. V soboto je padel bolj »izlet«, glede na vzdržljivost mojih nog – Palec (2026) in Zelenjak (2026), v nedeljo pa sem opravila popravni izpit z obiskom Kalškega grebena – do vrha :). O tem v naslednjem zapisu na Kalški greben.

Če bi vedno računali na vreme, nebi šli nikamor. Sicer pa, že kot mulka sem imela rada luže in žabe in blato :) … Palec in Zelenjak sta nas tako pričakala v družbi megle in dežja, dokaj pogostima spremljevalcema letošnje jeseni. Zame pa čisto veselje. S Katjo in Jurijem začnemo ob 10ih na Ljubelju.

Po dobri urci smo pri Domu na Zelenici. Po poti nam na levi strani družbo dela severna stran Begunjščice, na desni pa greben, ki meji na Avstrijo - greben Ljubeljščice. Kmalu pridemo do Doma na Zelenici, od tam naprej nadaljujemo po desni strani, proti Vrtači. Kmalu zagledamo Zelenjak in Palec, ki se zdita nekao skromna in nepomembna »v senci Vrtače«.

Juriju »damsko« predam pohodne palice, ker so mi prej v napoto, kot v korist - na poti do vstopa v steno sem morala pofotkati vse dragoceve hribovkse detajle. Še mušnica se je važila pod macesnom. Glede na to, da je dostop do obeh vrhov »uradno brezpotje«, sem pričakovala nekaj divjosti, ampak žal, vse je že več ali manj uhojeno. Teren do sedla je - malo gozda, malo nizkih borovcev in ruševja, potem si pa že na sedlu med Palcem in Zelenjakom. Najprej (ob cca. 12ih) smo jo ucvrli na Palec, Jurij je šel do vrha po zelo izpostavljenem grebenu (zahodni greben), Katja in jaz pa po neki »uhojeni« poti iz jugovzhodne strani, ki je sicer bila malo bolj izpostavljena in krušljiva ampak še vedno čisto lepo prehodna. Ampak vse skupaj je zelo kratko. Vsi trije smo do vrha rabili mogoče 20minut. Prehitro je minil »zabavni del«.

Ker sva z Jurijem več ali manj vedno istih misli in želja, nama je bilo »normalno«, da greva še na Zelenjak. Katja se je predala 😊 in odšla nazaj do Doma. Midva pa gas. Našla sva neko smer, kjer bi se dalo malo poplezati in sva šla. Po južni strani do vrha Zelenjaka. Opisovanje zahtovnosti poti je dokaj nehvaležna reč. Nekaterim smešno lahko, drugim vrtoglavo težko. Lahko bi rekla, da je bila neka dobra dvojka. Mogoče je bilo vsega 20m za preplezati, a tudi to šteje. Na vrhu sva spet v cca 20min. Se podpiševa in greva dol. Sicer polna energije, ampak nekaj pa je vendarle bilo.

Pri Domu pobereva Katjo in ob cca 16ih gremo proti Ljubljani. Jurij še ne ve, da bo naslednji dan šel še enkrat v hribe J