Ljubljana, Slovenia

©2018 by JB VERTICAL

Veliki Oltar

July 8, 2018

Arso pravi, da bo vikend lep. V zadnjih nekaj mesecih sem se že naučil, da to pomeni samo #VREMEBO, oz. nekako v stilu: po večini sončno z občasno povečano oblačnostjo, v hribovitem svetu so možne nevihte. Hvala! :) OK, plan je bilo vseeno potrebno narediti, šel je pa takole: sobota, nabiranje preležanin nekje ob vodi in nabiranje moči za prav nič skromen nedeljski cilj - Veliki Oltar. Tokrat sem z Leo cel dan poležaval ob Bohinjskem jezeru. Nekaj prežganin, ne samo preležanin, in potem sva se šla pripravit.

Iz Ljubljane na poti v Vrata. Ob 5h sva na parkirišču, če temu lahko tako rečem (prostora je ravno za tri avtomobile). Nekaj minut kasneje že lezeva čez hosto. Triglav in Stenar sta že obsijana s soncem. Kar hitro napredujeva, po moji oceni sva v eni uri naredila cca 500 višincev. Lea ne mara gozdnih vzponov, zato sva kar pičila, brez pavze. Ko prideva iz gozda na travnata pobočja, naju za kratek čas pozdravi tudi sonce. V istem tempu nadaljujeva tudi po strmih travnatih pobočjih, ki naju kmalu pripeljejo na prostrana melišča med Šplevto in Dovškim križem.

Tukaj se začneva malo več ustavljati saj so razgledi lepši, napredek pa zaradi melišč počasnejši. Prvo kratko pavzo narediva pri ogromnem balvanu sredi “wimbledonske travice”, a le kakšnih 10min.

Počasi nadaljujeva proti sedlu med Šplevto in Dovškim križem. Pod sedlom prečiva kratko snežišče in se podava po melišču proti prvi “stenci”, ki je mestoma precej izpostavljena. Še posebej, ko prečimo iz ene grapce v drugo. Lansko leto smo se na istem mestu z Acotom in Klemnom pošteno izgubljali, saj smo iskali težje prehode – itak, frajerji (no, vsaj hoteli smo biti :)). Tokrat sem točno vedel kam morava. Kmalu prideva na travnati grebenček s katerega je čudovit pogled na Triglav z okolico in pa seveda pod nami - travnik (?!) na Jezerih.

Pot spet preči v levo in se celo nekaj metrov spusti - do Grla, od koder se odpre tudi pogled na Martuljško stran. Od tukaj že vidiva kje poteka pot na Oltar. Lea je bila v teh koncih prvič. Mislim, da je bila ob pogledu na to goro malo prestrašena. Ampak, običajno se kar posrečeno in naglas smeji, ko se sprehaja z očmi po cilju, ki jo vznemirja in navdušuje … zdaj že vem, da je to dober znak. Greva dalje.

Prebijava se po vstopnem melišču – en korak naprej, dva nazaj. Nadaljujeva levo, od sicer podrte grape, ki je v bistvu še pod snegom. Pobočje postaja vse bolj strmo, zaradi šodra po policah pa tudi nevarno za zdrs. Tu pa tam greva malo po svoje in iščeva kakšne bolj zanimive prehode – Lea kar po grebenčkih!, sicer pa se seveda okvirno drživa možicev. Tisti, ki še niso bili tukaj, bi lahko imeli ne malo težav z orientacijo, saj je nekatere možice/prehode težko videti od spodaj. Zelo hitro se lahko spravimo v težave. Tik pred zadnjo, zelo izpostavljeno prečko v desno, se oblečeva, saj na vrhu zelo piha. Ta prečka res ni najbolj prijetna, a ko se spomnim, da smo lansko leto to prečko prečili v snegu, je bilo to danes še kar kul. Po prečki pot zavije v levo, pred prihodom na greben pa je potrebno še malo poplezati (pogled med nogama je do Gozda Martuljka :)) in že sva na grebenu. Samo še nekaj 10 metrov po zelo izpostavljenem grebenu in sva na vrhu! Z vsemi vštetimi postanki sva do vrha hodila 4h40min.

Na vrhu se nisva dolgo zadrževala, ker je bilo kar hladno. Zelo previdno sestopiva. Po poti sva se sicer pogovarjala, da bi skočila še na danes zelo obiskan Dovški križ, a je bila travica na vrhu Šplevte preveč mikavna, midva pa tudi nisva bila več sveža.

V družbi ovc sva zaman čakala na tople sončne žarke, ki so se sem in tja samo malo považili. Zato sva se odpravila proti bivaku II, tam še malo počivala in uživala v prečudovitih razgledih, pustila »pečat« v zvezku in že sva bila na melišču. Pri avtu se hitro preoblečeva in zapeljeva do prve »plaže« - Triglavske Bistrice. Utrujene noge v mrzli vodi, ni ga boljšega!

No, mislim, da sva hitro našla še bolj kulsko turo kot tisti »Jalovec čez ozebnik« v juniju!? :)