Ljubljana, Slovenia

©2018 by JB VERTICAL

Jalovec

June 17, 2018

Saj ne, da sem dan prej -  v soboto - cel dan cepal drva in sem »umrl« od utrujenosti, (tega »športa« pač ne moreš nikoli natrenirat :)) je seveda bilo v nedeljo treba še v hribe. Pa ne »se sončit«. Z Leo sva si zastavila nekaj bolj zahtevnega, vsaj kondicijsko … Jalovec (2645m), prihajava! Komaj sva čakala nedeljo. Jaz sem že vedel kako bo – vedno fantastičen ozebnik, ki je sicer super cool pozimi, ampak še bolj cool je lahko tudi poleti, nori razgledi z vrha …

Budilka, (ne)prijateljica draga, spet se je oglasila zelo zgodaj. Ob 4h zjutraj. Z Leo sva pri Planici ob 5ih. Pičiva proti Tamarju, do koder rabiva cca. 40min. Nič kaj dosti se ne obotavljava, hitiva naprej proti ozebniku, ki se ga ves čas po poti zelo lepo vidi. Začetek poti (od konca gozda dalje), je melišče, potem pa sneg. Ne jaz ne Lea nisva navdušena nad melišči – en korak naprej, trije nazaj – pa vendar nekako gre, dočakava še krasen sončni vzhod. Potem prideva do prvega snega. Po nekaj metrih hoje po snegu se ustaviva in nadeneva dereze, poprimeva za cepin. Durgače ni šlo. Vsak korak v ozebniku je bil precej naporen, vse bolj je bilo treba »gristi kolena« in to zelo hitro, saj iz stene stalno nevarno pada kamenje.

Zanimivo, kako se »dojemanje« strmine ozebnika spreminja v času, ko hodiš proti njemu. Naklon ozebnika je tam nekje med 40° in 45°,  ampak stene ob njem so tiste, ki ga naredijo kdaj zelo strmega, kdaj spet ne. Čisto drugače izgleda pogled iz vrha proti dolini, kot iz doline navzgor. Sneg v ozebniku je bil pokrit s skalami in peskom. Tako je bil videti sneg prej rjav, kot bel, ampak lepo kompakten, kar je super za vzpon. Na vrhu ozebnika pa nor razgled! Prvi nor razgled! J Tega se verjetno nikoli ne moreš nagledati. Ampak, ker sva imela še nekaj vzpona pred sabo, se nisva dolgo ustavljala. Lea se sicer rada ustavi in pozabi na čas, uživa v razgledih, zato jo jaz potem malo preganjam, ker vem kako je z vremenom v hribih. Ker je kar precej pihalo ta dan, sem pričakoval – vse. Nadaljujeva naprej proti označeni plezalni poti proti vrhu. Na poti je ves čas sneg, ki je ponekod še zelo zbit.

Po prečkanju zadnjega snežišča (ki je sicer melišče), se ustaviva na kopnem in pospraviva dereze. Od tu naprej je ves čas kopno. Popolnoma suho. Prvih nekaj plezalnih korakov je bilo zoprnih, saj je po platah polno gramoza in je potrebno zelo paziti, da ti ne zdrsne. Kmalu doseževa greben in nadaljujeva proti vrhu. Ves čas poti sva bila sama. Okrog naju pa se je vse bolj delala megla. Zelo malo sva videla, skoraj nič. Da bi imela razgled z vrha, sem si še najbolj želel zaradi Lee, jaz sem ga že videl. Pa ga je bilo vse manj. Malo sva počakala na vrhu, da bi se razkadilo, pa se ni! Sva pa dobila obiske J Na vrhu sva serčala Dejana. Gor je prišel še nek Avstrijec v supergah in s plezalnim pasom – kombinacija in pol :)

Malo smo poklepetali in upali na »Koširjev moment« :) - na sonce torej, ampak ni bilo nič od sonca. Zato sva spakirala stvari in se spustila nazaj v dolino. Po isti poti. No, potem se je pa začelo jasniti. Ponovno si nadeneva dereze, zagrabiva cepine in odšetava po snegu proti ozebniku. Bilo je vse bolj jasno in vse bolj toplo ampak še vedno je močno pihalo. Zato se nisva dolgo zadrževala.

Odločila sva se (no, sem se odločil – v hribih sem jaz šef :)), da greva v dolino, da sva na varnem in potem izležavava na soncu dokler nama paše. In res. Do doline so se popolnoma razkadili oblaki – martinčkanje! Do mesta kjer sva počivala sva »prismučala«, kolikor se z gojzarji smučati da in uživala še nakaj časa na sončku. Kot se za gore »spodobi« se je je vreme spet hitro obrnilo. Nagrebli so se oblaki in midva sva spokala. Do avta sva imela še kakšno uro počasne hoje, ki se po turi na Jalovec prav nič ne prileže :)

Vzpon na Jalovec je bil zagotovo najboljši vzpon do sedaj – letos. Pa da vidimo, če ga kaj preseže v juliju?!