Ljubljana, Slovenia

©2018 by JB VERTICAL

Velika Baba

October 1, 2017

Včeraj sem se na turo odpravil sam, danes sva se pa zmenila z Nejcem. Kot običajno Nejc svoje ture začenja zgodaj, pri njemu ni možnosti izbire. Odpeljeva se na Jezersko in iz parkinga, mimo žičnice pičiva proti koči na Ledinam. Pot čez Žrelo je zaradi aktivnega podora zaprta, zato greva po Sloveski poti. S prvo svetlobo je bilo jasno, da sonca danes ne bova videla. Na hitro se ustaviva pri koči, kjer spi cel bataljon Čehov – zakaj bi bivakiral 1h oddaljen od parkinga? Kakorkoli, nadaljujeva proti Veliki Babi po Rudijevi vertikali. Jaz sem res pričakoval vertikalo, v resnici pa zajla gre ravno navzgor po niti ne tako gladkih platah, navpično glih ni ne.

Vse skupaj je zelo kratko, tako da sva hitro na vrhu plezalnega dela. Že na polovici stene sva videla vrh nad nama obarvan v zlato – SONCE! PIČI! Malo sva pohitela, da se nama sonce slučajno ne bi skrilo.

Na vrhu stojiva sama, okoli naju pa kot včeraj morje megle na vse strani. Iz megle štrlijo samo najvišji vrhovi in grebeni – WAW! Alpsko morje! V miru pojeva, poklepetava in potem sestopiva čez Jenkovo planino. Greben po katerem poteka pot je presenetljivo izpostavljen na določenih delih, no nič hudega, a morda nekoliko nepričakovano. Spodnji del poti je precej dolgočasen in nadležen – strmo, blatno, polno korenin, blah! Po poti srečava nekaj ljudi, ki se šele odpravljajo gor, midva pa sva že skoraj pri avtu. Ura ni bila več kot 10 ko sva se že preobuvala pri avtu in nato pičila nazaj v Kranj. Te jutrajnje ture z Nejcem so po svoje res posebne ker si večinoma sam na gori, a ob 11 uri si že doma in ne veš več kaj bi počel! :)